Cash Lajf Balans

Wróć do wszystkich klientów
Cash Lajf Balans w województwie podkarpackim, czyli inspiracja biznesowa dla młodzieży

Cash Lajf Balans w województwie podkarpackim, czyli inspiracja biznesowa dla młodzieży

Młoda założycielka rzeszowskiej firmy WordPassion wykorzystała niestandardowe umiejętności i niszę rynkową, aby stworzyć własny biznes. Opowiada o tym jeden z filmów kampanii edukacyjnej Cash Lajf Balans, którą przygotowało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, aby zainspirować młodych ludzi do założenia własnej działalności gospodarczej.

Kampania edukacyjna Cash Lajf Balans wystartowała 12 października i potrwa do 6 grudnia 2020 roku. Jej celem jest zachęcenie młodzieży ze szkół ponadpodstawowych, przede wszystkim w Polsce Wschodniej, do rozwoju własnych pasji i przekuwania ich w biznes. Ważnym elementem kampanii jest cykl specjalnie przygotowanych filmów edukacyjnych, których bohaterami są autentyczni, młodzi przedsiębiorcy z Polski Wschodniej. Jednym z nich jest Barbara Szacoń-Wójcik z Rzeszowa, założycielka firmy WordPassion.

Od zainteresowania językami obcymi do własnej firmy

Barbara jest właścicielką internetowej szkoły języków obcych. Pomysł na biznes zrodził się z pasji do nauki oraz umiejętnego wykorzystania niszy rynkowej – zapotrzebowania na naukę języków Dalekiego Wschodu. Pracowitość, przedsiębiorczość i umiejętne zarządzanie finansami pozwoliło Barbarze rozwinąć z sukcesem działalność – dzisiaj oprócz szkoły języków obcych, WordPassion to także biuro tłumaczeń i agencja marketingowa.

Z filmu o Basi, jednej z bohaterek kampanii edukacyjnej Cash Lajf Balans, dowiadujemy się jak zarejestrować własną firmę i jak wykorzystać wybrane narzędzia internetowe do promocji jej usług. Na przykładzie firmy WordPassion poznajemy takie pojęcia jak: nisza rynkowa, płynność finansowa oraz różne formy zatrudnienia pracowników.

Biznesowa droga Basi z WordPassion jako młodego przedsiębiorcy pokazuje, że analiza rynku, przemyślane inwestycje oraz upór w dążeniu do celu tworzą idealną mieszankę do założenia własnej firmy i przekucia marzeń w sukces.

Film można obejrzeć na kanale YouTube kampanii Cash Lajf Balans: https://www.youtube.com/watch?v=0MWX-p27Nvk&t=15s

Cykl inspirujących obrazów z autentycznymi bohaterami

Każdy z ośmiu filmów stworzonych specjalnie na potrzeby kampanii ma charakter edukacyjny. Choć zostały utrzymane w lekkiej konwencji, dostosowanej do młodych odbiorców - poruszają poważne biznesowe zagadnienia. Często na przeszkodzie do własnego biznesu staje bowiem nie brak pomysłu, lecz strach przed nieznanym. Takie uczucia towarzyszyły również bohaterom filmów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i pokazują, na czym warto skupić się na początku biznesowej drogi.

Cash Lajf Balans to nie tylko filmy

Twórcy kampanii przygotowali także grę edukacyjną Cash Lajf Balans, którą można bezpłatnie pobrać w sklepach Google Play i App Store. Gra to symulacja prowadzenia własnego biznesu, która pomaga przećwiczyć w praktyce wyzwania przedstawione w filmach. Pokazuje także, jak ważne jest zachowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym (work-life balance).

Na uczniów czekają także konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Zadania konkursowe są publikowane co poniedziałek między 12 października a 2 listopada na stronie kampanii www.cashlajfbalans.pl. Uczniowie mogą brać udział w zabawie indywidualne lub zespołowo.

Na stronie kampanii umieszczono także gotowe scenariusze lekcji, które można pobrać bezpłatnie i wykorzystać na różnych zajęciach – od przedsiębiorczości, przez język polski i angielski, po informatykę. Zarówno podczas lekcji w klasie, jak i online.

Aby zapewnić szerokie dotarcie do młodzieży, do współpracy zaproszono znanych youtuberów – twórców kanału „Matura to Bzdura” oraz gamera GilathissNew. Ponadto powstały profile kampanii na Facebooku oraz Instagramie.

Kampanię na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej, która specjalizuje się w kampaniach o charakterze społecznym.

Patronem medialnym kampanii jest Miesięcznik Cogito.

Kampania jest współfinansowana z Funduszy Europejskich, z Programu Polska Wschodnia.

Więcej informacji i materiały do pobrania znajdują się na stronie: www.cashlajfbalans.pl.