Fundacja Świętego Mikołaja

Wróć do wszystkich klientów
Polacy coraz chętniej angażują się w działania charytatywne

Polacy coraz chętniej angażują się w działania charytatywne

5 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dobroczynności. Jak pokazują przykłady z działalności wielu organizacji pożytku publicznego, na przykład Fundacji Świętego Mikołaja, Polacy coraz chętniej angażują się w pomoc na rzecz potrzebujących. Nie tylko przekazują darowizny, ale także biorą udział w różnego rodzaju akcjach charytatywnych.

Rosnące od kilkunastu lat w Polsce zainteresowanie działalnością charytatywną sprzyja promowani idei dobroczynności. Polacy chętniej udzielają pomocy finansowej ludziom w potrzebie, przekazując 1 procent podatku, darowizny oraz datki na cele charytatywne, co potwierdza Fundacja Świętego Mikołaja.

Dzięki wsparciu osób, które przekazują swój 1 procent podatku Fundacja może pomagać tysiącom podopiecznych – dzieciom z Polski, z Aleppo i ze wschodniej Ukrainy. Jesteśmy bardzo wdzięczni za pomoc każdej osobie! Porównując lata 2019 i 2020, mimo trudniej sytuacji pandemicznej, darowizny na nasze konto przekazało dwa tysiące osób więcej. To bardzo motywuje do dalszych działań i daje nam możliwość kontynuacji naszych programów pomocowych takich jak Stypendia Św. Mikołaja czy Akademia Liderów dla aktywnej młodzieży. – mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Organizacje pożytku publicznego starają się na bieżąco informować Polaków o realizowanych  akcjach społecznych, aby dotrzeć ze swoim przekazem do jak najszerszego grona zarówno osób fizycznych, ale także firm, chętnych do pomagania w ramach idei CSR.

Aby ułatwić darczyńcom angażowanie się w nasze działania otwieramy i rozwijamy nowe kanały wspierania. Jesteśmy dostępni na stronie FaniMani.pl, poprzez którą można przekazywać darowizny przy okazji zakupów. Można nas też znaleźć na Allegro Charytatywni, czyli platformie, za pośrednictwem której można licytować i wystawiać przedmioty na naszą rzecz. Zbieramy także stare telefony komórkowe, które przekazujemy firmie recyklingowej w zamian za środki na stypendia Św. Mikołaja. W ostatnim roku zebraliśmy ponad 1000 telefonów komórkowych, a od początku trwania akcji dzięki telefonom od darczyńców zebraliśmy ok. 11 tys. zł. Staramy się pokazać, że wsparcie dobroczynności można realizować na wiele sposobów. – komentuje Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Polacy coraz częściej zakładają także urodzinowe zbiórki na Facebooku i w ten sposób wspierają organizacje charytatywne. Zbieranie funduszy za pośrednictwem Internetu staje się coraz bardziej popularne na całym świecie, a narzędzia udostępniane przez serwisy społecznościowe pozwalają w łatwy sposób wspierać podopiecznych różnych fundacji czy stowarzyszeń. Zakładając lub uczestnicząc w internetowej zbiórce charytatywnej, możemy skutecznie pomagać potrzebującym nie tylko wpłacając darowizny, ale także docierać z informacją o danej organizacji pozarządowej do szerszego grona użytkowników sieci.

Zorganizowanie zbiórki na rzecz wybranej organizacji charytatywnej w formie urodzinowej zbiórki na Facebooku jest bardzo proste, a radość z osiągnięcia celu i zaangażowania w zbiórkę znajomych jest naprawdę wielka.– mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Nie tylko osoby prywatne, ale także biznes coraz chętniej wspiera organizacje charytatywne i włącza się w ważne cele społeczne, co potwierdzają przykłady współpracy nawiązanej pomiędzy Fundacją Świętego Mikołaja a licznymi firmami.

Cenimy firmy, angażujące się w pomoc dzieciom. Tym bardziej cieszy nas fakt, że w ostatnim roku nawiązaliśmy współpracę dobroczynną m.in. z PEPCO, IG Poland, HSBC, Huawei czy Radiem 357. Do grona przyjaciół Fundacji dołączyło także Wydawnictwo Filia, dzięki czemu nasze logo znalazło się na okładce świątecznej książki Magdaleny Witkiewicz, a ona sama została ambasadorką naszego programu stypendialnego. Od lat współpracujemy z BOŚ Bankiem, firmą Promark, Brewa, sieciami komórkowymi Orange, Play, Plus i T-Mobile i firmą Accenture. Lokalne banki i inne lokalne firmy także bardzo chętnie wspierają szkoły przy zbieraniu środków na stypendia dla ich uczniów. - mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Zaangażowanie przedsiębiorstw w działalność dobroczynną, nie tylko w aspekcie ekologicznym, rośnie na całym świecie. To pozytywny sygnał, że działania tysięcy fundacji i stowarzyszeń przynoszą efekty. Międzynarodowy Dzień Dobroczynności to dobra okazja, aby promować działania charytatywne przede wszystkim ze względu na ich wartość społeczną.

O Fundacji Świętego Mikołaja

Fundacja Świętego Mikołaja działa od 2002 roku (www.mikolaj.org.pl). Wcześniej, od 1998 roku, istniała jako nieformalna grupa przyjaciół. Obecnie jej działalność skupia się na fundowaniu stypendiów dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin (program „Stypendia św. Mikołaja”). Przez 18 lat funkcjonowania przeprowadziła blisko 40 kampanii społecznych, wspomagając ok. 8 tys. młodych ludzi. Wsparciem obejmowała m.in. rodzinne domy dziecka i samotne matki. Fundacja Świętego Mikołaja jest laureatem Europejskiej Nagrody Obywatelskiej 2011, nagrody Ubi Caritas 2008, TOTUS 2006 oraz Pro Publico Bono 2005. Otrzymała także wyróżnienie Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania w 2008 roku.

Więcej o Fundacji Świętego Mikołaja: www.mikolaj.org.pl

  • Izabela Stawicka
  • Fundacja Świętego Mikołaja
  • izabela.stawicka@mikolaj.org.pl
  • +48 607 713 321
  • Program pomocy dzieciom w Aleppo i na wschodzie Ukrainy, współpraca z firmami i darczyńcami