Fundacja Świętego Mikołaja

Wróć do wszystkich klientów
Jak wspierać charytatywnie online i nie robić tego bezmyślnie?

Jak wspierać charytatywnie online i nie robić tego bezmyślnie?

Internetowa zbiórka pieniędzy, którą można zorganizować w mediach społecznościowych, to dobra okazja, aby zaangażować znajomych w akcję dobroczynną. Z tej możliwości skorzystało dotąd już ponad 45 milionów ludzi na całym świecie, które za pośrednictwem Facebooka wpłaciły pieniądze na zbiórki swoich znajomych lub założyły swoje własne. Polacy coraz chętniej wykorzystują serwisy społecznościowe, aby wesprzeć wybrany cel charytatywny. Każdy z nas może stać się twórcą internetowej zbiórki i wesprzeć wybraną organizację charytatywną.

Potrzeba dosłownie chwili i kilku prostych kroków, by sprawić komuś radość, pomóc w potrzebie, a czasem nawet uratować życie. Obchodzisz ważny dla siebie dzień – urodziny, imieniny czy rocznicę ślubu? W każdej z tych i innych okazji możesz zachęcić swoich znajomych i rodzinę do wspólnego zbierania środków na wybraną organizację pozarządową pomagającą dzieciom, osobom chorym czy zwierzętom.

Zbiórkę pieniędzy można zorganizować nie tylko w dniu urodzin, ale ta okazja jest zdecydowanie idealnym momentem na zwrócenie uwagi znajomych, bo wielu napisze do nas na naszej tablicy na Facebooku, aby złożyć nam życzenia. Dzięki udostępnionym narzędziom, serwis krok po kroku pomoże nam rozpocząć zbiórkę pieniędzy i udzieli wskazówek pomocnych w osiągnięciu celu. Pokaże nam jak dołączyć znajomych do swojej inicjatywy. Aby uruchomić zbiórkę, nie trzeba podawać wrażliwych danych ani zastanawiać się co zrobić z zebranymi pieniędzmi, gdyż Facebook automatycznie przekaże zgromadzone środki na wskazany przez nas cel i organizację.

Urodzinowa zbiórka na Facebooku to świetna okazja, aby zaangażować bliskich i znajomych w działania charytatywne. Dajemy w ten sposób przykład, że warto pomagać i zachęcamy innych do pomagania potrzebującym. W zeszłym roku 12 osób z całej Polski zorganizowało swoje zbiórki na Facebooku na rzecz Fundacji Świętego Mikołaja. Pieniądze pochodzące z tych zbiórek przeznaczyliśmy na pomoc dzieciom z niezamożnych rodzin w Polsce, dzieciom z Aleppo w Syrii i z Mariupola we wschodniej Ukrainie. – komentuje Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Zbieranie funduszy za pośrednictwem Internetu staje się coraz bardziej popularne na całym świecie, a narzędzia udostępniane przez serwisy społecznościowe pozwalają nam w łatwy sposób wspierać podopiecznych różnych fundacji czy stowarzyszeń. Zakładając lub uczestnicząc w internetowej zbiórce charytatywnej, możemy skutecznie pomagać potrzebującym nie tylko wpłacając darowizny, ale także docierać z informacją o danej organizacji pozarządowej do szerszego grona użytkowników sieci. Przykład charytatywnej zbiórki internetowej pokazuje, że można pożytecznie wykorzystać media społecznościowe i za ich pośrednictwem wspierać ważne inicjatywy.

Zorganizowanie zbiórki na rzecz wybranej organizacji charytatywnej w formie urodzinowej zbiórki na Facebooku jest bardzo proste, a radość z osiągnięcia celu i zaangażowania w zbiórkę znajomych jest naprawdę wielka. Sama już teraz planuję swoją urodzinową zbiórkę i zawsze namawiam znajomych do zakładania takich zbiórek, kiedy zbliżają się ich urodziny. – podsumowuje Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

*W informacji przytoczono dane zaprezentowane przez PAP w 2019 roku w informacji „2 miliardy dolarów ze zbiórek na Facebooku” pochodzące z biura prasowego Facebook Polska.

O Fundacji Świętego Mikołaja

Fundacja Świętego Mikołaja działa od 2002 roku (www.mikolaj.org.pl). Wcześniej, od 1998 roku, istniała jako nieformalna grupa przyjaciół. Obecnie jej działalność skupia się na fundowaniu stypendiów dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin (program „Stypendia św. Mikołaja”). Przez 18 lat funkcjonowania przeprowadziła blisko 40 kampanii społecznych, wspomagając ok. 8 tys. młodych ludzi. Wsparciem obejmowała m.in. rodzinne domy dziecka i samotne matki. Fundacja Świętego Mikołaja jest laureatem Europejskiej Nagrody Obywatelskiej 2011, nagrody Ubi Caritas 2008, TOTUS 2006 oraz Pro Publico Bono 2005. Otrzymała także wyróżnienie Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania w 2008 roku.

Więcej o Fundacji Świętego Mikołaja: www.mikolaj.org.pl

  • Jola Górska
  • Koordynatorka ds. fundraisingu i komunikacji
  • jola.gorska@mikolaj.org.pl
  • +48 577 777 640
  • Fundacja Świętego Mikołaja
  • Daniel Wardziński
  • fundraiser i specjalista ds. kontaktu z darczyńcami Fundacji Świętego Mikołaja
  • daniel.wardzinski@mikolaj.org.pl
  • Fundacja Świetego Mikołaja
  • Antonina Grządkowska
  • Fundacja Świętego Mikołaja
  • antonina.grzadkowska@mikolaj.org.pl
  • +48 791 793 021
  • Stypendia św. Mikołaja, Akademia Liderów Fundacji Świętego Mikołaja, współpraca ze szkołami