Fundacja Świętego Mikołaja

Wróć do wszystkich klientów
Dobro działa jak magnes w kampanii społecznej

Dobro działa jak magnes w kampanii społecznej

Fundacja Świętego Mikołaja, która od ponad 20 lat pomaga dzieciom w potrzebie, rozpoczęła rok 2020 kampanią społeczną „Dobro działa jak magnes”. Głównym celem kampanii jest zachęcenie Polaków do wsparcia podopiecznych fundacji poprzez przekazanie 1% podatku lub darowizny i promowanie idei małych gestów dobroci.

Fundacja Świętego Mikołaja komunikatem, a jednocześnie głównym hasłem kampanii „Dobro działa jak magnes” chce podkreślić, że każde, nawet najdrobniejsze działanie na rzecz innych jest bardzo ważne, bo powoduje, że pomagamy potrzebującym, a także uruchamiamy łańcuch dobra. A to w dzisiejszym świecie jest ogromnie ważne.

Kampania jest realizowana wyłącznie za pośrednictwem mediów społecznościowych przez zespół Fundacji Świętego Mikołaja bez budżetu komercyjnego. Do kreacji wykorzystano ilustracje polskiego malarza Krzysztofa Kokoryna, który od lat wspiera Fundację tworząc na potrzeby jej kampanii cykl podobizn Świętego Mikołaja i dzieci.

Liczymy na to, że hasło naszej kampanii „Dobro działa jak magnes” stanie się dla wielu osób hasłem przewodnim na cały 2020 rok. Chcemy zachęcić wszystkich do małych gestów dobroci, bo dzisiejszy świat bardzo potrzebuje dobrych ludzi. Prosimy o przekazanie nam 1% podatku i zachęcamy do odwiedzenia naszej strony, żeby zobaczyć jak dzięki tym pieniądzom pomagamy dzieciom z niezamożnych rodzin w Polsce, dzieciom z Aleppo w Syrii czy z Mariupola we wschodniej Ukrainie. – mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Platformę kampanii stanowi strona internetowa mikolaj.org.pl/jedenprocent, gdzie osoby chcące przekazać 1% podatku na działania Fundacji Świętego Mikołaja mogą znaleźć jej KRS, jak również skorzystać z bezpłatnego programu, który umożliwia proste rozliczenie zeznania PIT.

Dzięki wsparciu osób, które przekazują nam 1% swojego podatku mogliśmy pomóc już tysiącom podopiecznym z całej Polski, a także dzieciom z Aleppo i ze wschodniej Ukrainy. Bez darczyńców i przyjaciół Fundacji nie byłoby możliwe. Dziękujemy za to z całego serca i liczymy, że hasło „Dobro przyciąga jak magnes” pomoże nam dotrzeć do kolejnych ludzi dobrej woli, którzy zechcą wesprzeć nasze działania i projekty. – mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Każdy kto przekaże swój 1% podatku za 2019 rok na rzecz fundacji i wyśle wiadomość wraz ze swoim adresem korespondencyjnym na adres mailowy: mikolaj@mikolaj.org.pl  otrzyma od Fundacji pamiątkowy magnes na lodówkę, promujący ideę kampanii z ilustracją Krzysztofa Kokoryna. To drobna forma podziękowania dla osób wspierających działania fundacji poprzez przekazanie 1% podatku lub darowizny, jak również niestandardowy nośnik wykorzystany jako narzędzie w tej kampanii społecznej.

O Fundacji Świętego Mikołaja

Fundacja Świętego Mikołaja działa od 2002 roku (www.mikolaj.org.pl). Wcześniej, od 1998 roku, istniała jako nieformalna grupa przyjaciół. Obecnie jej działalność skupia się na fundowaniu stypendiów dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin (program „Stypendia św. Mikołaja”). Przez 18 lat funkcjonowania przeprowadziła blisko 40 kampanii społecznych, wspomagając ok. 8 tys. młodych ludzi. Wsparciem obejmowała m.in. rodzinne domy dziecka i samotne matki. Fundacja Świętego Mikołaja jest laureatem Europejskiej Nagrody Obywatelskiej 2011, nagrody Ubi Caritas 2008, TOTUS 2006 oraz Pro Publico Bono 2005. Otrzymała także wyróżnienie Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania w 2008 roku.

Więcej o Fundacji Świętego Mikołaja: www.mikolaj.org.pl

  • Izabela Stawicka
  • Fundacja Świętego Mikołaja
  • izabela.stawicka@mikolaj.org.pl
  • +48 607 713 321
  • Program pomocy dzieciom w Aleppo i na wschodzie Ukrainy, współpraca z firmami i darczyńcami