Prezentmarzeń

Wróć do wszystkich klientów
Kobiety lubią być zaskakiwane niestandardowymi upominkami

Kobiety lubią być zaskakiwane niestandardowymi upominkami

Jak wynika z badania „Jakie są współczesne Polki” serwisu Prezentmarzeń, aż 84% respondentów twierdzi, że kobiety  lubią upominki związane z możliwością relaksu (39%) oraz pozwalające im zdobyć nowe doświadczenia lub przeżyć ciekawą przygodę (45%). Największą radość sprawiłby im masaż relaksacyjny lub dzień w SPA (32%), indywidualna sesja zdjęciowa (30%) lub lekcja tańca (21%). Najchętniej otrzymałyby voucher na realizację prezentu z kategorii relaks i uroda (34%) oraz kulinaria i degustacje (29%).

Co trzeci ankietowany jest zdania, że współczesne Polki są przebojowe, silne i niezależne, a także szalone i chętne przygód (29%). Wyodrębniono także takie atrybuty jak spokój, opiekuńczość i empatię (21%). Wśród cech najbardziej dominuje chęć rozwoju i niezależność (31%), wielozadaniowość i inteligencja (25%) oraz szczerość i zaufanie (24%). Współczesne Panie coraz częściej są również liderkami, szczególnie wśród młodszego pokolenia (49%). Główne cechy takich kobiet to decyzyjność i skuteczność (32%), inspirowanie i motywowanie innych (25%), podejmowanie ryzyka (22%) oraz asertywność (21%).

Odnośnie sposobu spędzania czasu wolnego zdania są podzielone. Respondenci wskazali takie odpowiedzi jak czas spędzony na zakupach (29%), relaks w salonie SPA lub u kosmetyczki czy masażu (26%), uprawiając sport (23%), z rodziną lub przyjaciółmi oddając się domowym i plenerowym rozrywkom (22%). Plany na przyszłość to głównie podróże i rozwój zawodowy (34%), ale także posiadać dom i rodzinę (31%).

Współczesne Panie oczekują przede wszystkim traktowania na równi z mężczyznami (37%), docenienia i odciążenia (27%) oraz wsparcia i partnerstwa (21%). Dla co trzeciej Polki najczęściej wsparciem jest partner, następnie mama (27%), siostra (22%) i na końcu przyjaciółka (20%).

Najbardziej irytujące stereotypy, które denerwujące kobiety to te mówiące, że sporty ekstremalne nie są dla nich (33%), przedstawiające panie jako gorszych kierowców (25%) czy sugerujące, że płeć piękna to „matki Polki” (27%). Najbardziej złości je brak romantyzmu (33%), wyjścia z kolegami (27%) czy brak czasu (26%).

Badanie sondażowe „Jakie są współczesne Polki?” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1134 respondentów w formie ankiety online i stacjonarnie w lutym 2024