Mimo pandemii jesteśmy marzycielami
Aż 73% zapytanych Polaków przez serwis Prezentmarzeń, mimo „pandemicznej rzeczywistości”, w której funkcjonujemy już od kilku miesięcy, uważa, że jesteśmy narodem marzycieli. Najczęściej marzymy o dobrach materialnych, o zdrowiu dla rodziny i dla siebie oraz o relaksie i beztroskim spędzaniu czasu.
Jak pokazały wyniki sondy "O czym marzą Polacy?”, aż 92% respondentów twierdzi, że warto mieć marzenia, gdyż bez nich życie jest szare, a posiadanie marzeń skłania podświadomie do ich realizacji. Tylko 8% zapytanych Polaków sądzi, że lepiej mieć plany niż marzenia. Pozytywna odpowiedź na pytanie – czy marzenia się spełniają? – świadczy, że jesteśmy w większości optymistami, gdyż łącznie 76% respondentów ma przeświadczenie, iż tak jest.
Co drugi z nas marzy o rzeczach materialnych, jak mieszkanie czy samochód. Wysoko na liście znajdują się także życzenia dotyczące zdrowia dla naszych bliskich i dla siebie, co nie dziwi biorąc pod uwagę, że od kilku miesięcy mierzymy się z pandemią. Spora grupa Polaków marzy także o relaksie, na przykład w formie weekendu w SPA oraz o podróżach, licząc, że znów będziemy mogli bezpiecznie zwiedzać świat. Zarówno 5% respondentów sondy ma marzenia związane z miłością, jak i z ekstremalnymi przeżyciami, wśród których wymienia na przykład skok ze spadochronem.
Uśmiech na twarzach Polaków, jak pokazały wyniki sondy serwisu Prezentmarzeń, wywołują najczęściej: marzenia związane z podróżami – 48% odpowiedzi, z rozrywką – 22% odpowiedzi oraz erotyczne i miłosne – 20% odpowiedzi.
Wśród niestandardowych marzeń, związanych z przyjemnościami, na pierwszym miejscu znajdują się rozrywki w powietrzu – 36% wskazań, takie jak na przykład skok ze spadochronem, skok na bungee czy lot w tunelu aerodynamicznym. Na drugim miejscu Polacy wskazują na rozrywki kreatywne, wymieniając zabawę w Escape Room. Nie brakuje także chętnych na realizację marzeń motoryzacyjnych, jak jazda luksusowym, sportowym autem.
Wyniki sondy "O czym marzą Polacy?” pokazują również, że potrafimy nie tylko myśleć o sobie, ale także o bliskich. Polakom, oprócz spełniania własnych marzeń, wielką radość również może sprawić - jak wynika z deklaracji respondentów - spełnienie marzenia partnera lub partnerki – 30% wskazań, swojego dziecka/dzieci – 13% wskazań, rodziców lub rodzeństwa – 11% wskazań oraz przyjaciół – 4% odpowiedzi. Większość respondentów twierdzi, że zna marzenia bliskiej im osoby. Wynika to głównie z rozmów – 39% odpowiedzi - i dobrej znajomości jej potrzeb. Bliskiej osobie, jako prezent marzeń, 43% respondentów najchętniej podarowałoby voucher na spełnienie niezrealizowanej pasji.
Jak pokazała wyniki sondy, Polacy mają wiele marzeń i nie dotyczą one tylko sfery dóbr materialnych, ale często jest to chęć przeżycia przygody, doświadczenia emocji związanych z realizacją niestandardowej, nowej aktywności. Trwająca pandemia wymusiła na nas izolację społeczną, ograniczała możliwości podróżowania i korzystania z wielu form rozrywki, ale spowodowała także, że nauczyliśmy się, że nie warto odkładać marzeń o realizacji pasji na później. Część z nich mimo pandemii realizujemy w sieci szukać warsztatów tematycznych, rozwijających nasze zainteresowania. Okazało się, że w ramach rozrywki online, bez wychodzenia z domu, można także korzystać na przykład z nauki gry na różnych instrumentach, kursu fotografii czy realizować inne zainteresowania, które dotychczas postrzegaliśmy jako aktywności wymagające bezpośredniego kontaktu z nauczycielem lub instruktorem. – mówi Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.
Wzrost zainteresowania rozrywkami online widoczny w okresie pandemii nie oznacza, że nie brakuje nam aktywnej rozrywki z dreszczykiem emocji jak skok ze spadochronem, wizyta na strzelnicy czy lot w tunelu aerodynamicznym. Czekając na powrót do normalności, staramy się jednak znaleźć nowe sposoby na spędzanie wolnego czasu i realizować część swoich marzeń za pośrednictwem Internetu.
*W materiale prasowym wykorzystano wyniki sondy „O czym marzą Polacy?" zrealizowanej przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1019 respondentów.
- Małgorzata Dębska
- m.debska@innovationpr.pl
- +48 662 150 880
- Innovation PR