Prezentmarzeń

Wróć do wszystkich klientów
Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków. Wyniki badania

Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków. Wyniki badania

Według 35% Polaków zwracamy coraz większą uwagę nie tylko na cenę rozrywek, ale także na ich jakość. Według 27% respondentów badania „Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków” jesteśmy coraz bardziej wymagającymi Klientami w dziedzinie rozrywki, gdyż więcej podróżujemy i oczekujemy wyższych standardów. Branża czasu wolnego rozwija się prężnie w naszym kraju, a Polacy poszukują w rozrywce przede wszystkim oderwania od rzeczywistości i relaksu.

Jak zauważyli respondenci badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń zmienia się profil sportowo –rekreacyjny mieszkańców miast. Polacy są coraz bardziej aktywni, co według 27% respondentów jest zasługą miast, które stwarzają obecnie lepsze możliwości oferując dostęp do obiektów sportowych czy budując ścieżki rozrywkowe. Dla 24% motywacją jest chęć bycia bardziej fit. Według 20% Polaków wynika to z faktu, że panuje moda na coraz ciekawsze i niestandardowe rozrywki oraz aktywność fizyczną.

Aż 63% zapytanych Polaków korzysta najchętniej ze sprawdzonych rozrywek i aktywności, 16% przyznaje się, że śledzi trendy i nowinki z branży rozrywkowej. Co trzeci respondent jako źródło wyszukiwania ciekawych zajęć sportowych i aktywności podaję Facebook, 21% dzieli się wiedzą na ten temat z partnerem.

Jak wynika z naszych obserwacji, z roku na rok Polacy są skłonni przeznaczyć więcej czasu i funduszy na wydatki związane z rozrywką, w dodatku coraz częściej powiązaną z aktywnością ruchową. W Polsce dynamicznie rozwija się rynek usług związanych z wypoczynkiem. Rosnący poziom wynagrodzeń i moda na zdrowy styl życia, przekłada się na wzrost wydatków na przyjemności i spędzanie czasu poza domem. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

W rozrywce głównie poszukujemy oderwania od rzeczywistości – jak wskazuje 39% respondentów badania. Preferowana forma odpoczynku powinna dostarczać także relaksu – jak twierdzi 27% Polaków oraz zdaniem 20% całkowitego wyciszenia. Dla 14% kluczowe w rozrywce jest chęć poczucia adrenaliny.

Jak wynika z badania coraz większą uwagę zwracamy już nie tylko na cenę rozrywek, ale również na ich jakość – jak zauważa 35% zapytanych w badaniu Polaków. Jesteśmy coraz bardziej mobilni, więcej podróżujemy i mamy większe oczekiwania dotyczące jakości świadczonych usług – co potwierdza 27% respondentów. Co więcej według 18% respondentów chcemy korzystać z tych samych rozrywek co mieszkańcy Europy Zachodniej. Tylko 14% zapytanych uważa, że w dziedzinie rozrywki dla Polaka wciąż liczy się bardziej cena niż jakość.

Jesienią najchętniej korzystamy z kreatywnych i kulturalnych rozrywek oraz ze sportowych. Wśród preferowanych form wypoczynku o tej porze roku wybieramy również często te relaksujące jak masaż czy wizyta w spa. Rodzaj podejmowanej aktywności według 39% respondentów zależy przede wszystkim od wieku, a od 24% od miejsca zamieszkania. Dla 18% wyznacznikiem jest umiejętność znalezienia czasu, a dla 16% zasobność portfela.

Coraz częściej szukamy kreatywnej rozrywki w walce z nudą i chandrą. Nasze zwyczaje związane z formami spędzania wolnego czasu ewoluują, chcemy korzystać z ciekawych i niestandardowych aktywności, dlatego zwiększyła się liczba osób, które odbyły lot w tunelu aerodynamicznym, skakały na bungee lub ze spadochronem. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Na aktywności ruchowe i rozrywkę według 59% Polaków jesteśmy skłonni przeznaczyć do 100 zł miesięcznie, według 24% do 300 zł miesięcznie. Dla 14% akceptowalną kwotą jest wydatek na poziomie od 300 do 500 zł miesięcznie.

*Badanie "Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków" zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1274 respondentów w formie ankiety online w listopadzie 2019.