Prezentmarzeń

Wróć do wszystkich klientów
Na jaki świąteczny upominek od pracodawcy liczą Millenialsi?

Na jaki świąteczny upominek od pracodawcy liczą Millenialsi?

Coraz większą grupę pracowników stanowią przedstawiciele pokolenia Y, więc świadomi pracodawcy zwracają uwagę na ich potrzeby i styl życia. Zbliżające się święta Bożego Narodzenia motywują firmy do kreatywnego myślenia o prezentach. Jakie upominki najchętniej chcieliby otrzymać od pracodawców Millenialsi – sprawdził serwis Prezentmarzeń.

Jak wynika z badania „Święta Bożego Narodzenia według Millenialsów", w którym wzięło udział 1180 respondentów pokolenia Y, 41% najchętniej chciałoby otrzymać od pracodawcy bon podarunkowy na wybraną kwotę. Argumentując to chęcią decydowania o wyborze prezentu. Dla 34% atrakcyjnym rozwiązaniem jest voucher na realizację upominku w formie przeżycia, który pozwoliłby doświadczyć czegoś nowego lub miło spędzić czas.

Zastosowanie przez pracodawców świątecznych upominków w postaci przeżyć wywołuje pozytywne emocje, wzmacnia zaangażowanie i pomaga zdobywać lojalność. Jest też dobrym podłożem do budowania relacji, w których wychodzimy poza sferę zawodową i pokazujemy, iż doceniamy ludzi, ich różnorodność i osobowość. Dla pokolenia Y są to ważne wartości, które często decydują o wyborze pracodawcy. Z naszego doświadczenia wynika, że nieszablonowe podejście i podarowanie pracownikowi ekscytującego przeżycia związanego z jego zainteresowaniami czy realizacją marzeń, jest dobrą alternatywą dla tradycyjnych, świątecznych prezentów. – komentuje Grzegorz Rożalski, dyrektor zarządzający firmy Emotivo, właściciela serwisu Prezentmarzeń.

Millenialsi wolą prezenty w formie emocji niż materialne

Pokolenie Y, jak potwierdzają wyniki badania serwisu zamiast tradycyjnych upominków częściej wybiera prezenty w formie emocji, jak na przykład czas spędzony wspólnie w SPA, dreszczyk adrenaliny podczas wizyty w Escape Roomie czy sesję relaksacyjną Floating – jak twierdzi 42% respondentów. Millenialsi wolą doświadczać i poznawać niż kolekcjonować przedmioty. To pokolenie, dla którego emocje są najważniejsze, wręcz pożądające ciekawych, rozwijających doświadczeń.

Pozapłacowe benefity, do których należą prezenty w formie przeżyć sprawiają, że firma w oczach pracownika staje się jeszcze bardziej atrakcyjnym miejscem pracy. Przejażdżka ferrari, lot w tunelu aerodynamicznym czy skok ze spadochronem –  firm chcących podarować pracownikom takie emocje przybywa z roku na rok. – zauważa Grzegorz Rożalski.

Rynek pracownika motywuje pracodawców do kreatywnego myślenia o świątecznych upominkach. Rosnący deficyt specjalistów w firmach oraz podnoszący się poziom zamożności społeczeństwa sprawia, iż pracownicy coraz bardziej skupiają się na własnych pragnieniach i potrzebach. Benefity pozapłacowe w postaci okolicznościowych paczek czy bonów towarowych, stają się po woli standardem w większości firm. Pracodawcy coraz chętniej sięgają więc po emocje, podarowując pracownikom prezenty w formie oryginalnych przeżyć. W obliczu rywalizacji o najlepszych pracowników, kluczowe staje się nie tylko budowanie ich zaangażowania, ale przede wszystkim stworzenie poczucia, że pracują w miejscu, w którym warto być.

Millenialsi to wymagający, ale kreatywni pracownicy, którzy doceniają niestandardowe rozwiązania. Ważny jest dla nich czas wolny, który chcą spędzać atrakcyjnie, chętnie w gronie przyjaciół czy rodziny. Jak pokazuje badanie serwisu Prezentmarzeń, 18% zapytanych przedstawicieli pokolenia Y, gdyby miało wpływ na otrzymanie prezentu od pracodawcy, chętnie wybrałoby dzień wolny.

Według statystyk do 2020 roku, pokolenie Millenialsów będzie stanowić już 50% globalnej siły roboczej, więc pracodawcy będą jeszcze aktywniej zabiegać o nich zabiegać. Upominki w formie przeżyć, dzień wolny w pracy – czy to wystarczy, aby zbudować u przedstawicieli pokolenia Y pozytywny wizerunek pracodawcy?

*Badanie „Święta Bożego Narodzenia według Millenialsów" zostało przeprowadzone przez serwis Prezentmarzeń w formie ankiety online oraz w centrach handlowych w listopadzie 2018 r. na reprezentatywnej grupie 1873 ankietowanych w tym 1180 respondentów pokolenia Y.