64% Polaków to zwolennicy aktywnej rozrywki. Wyniki badania
Według 46% Polaków powoli uczymy się być aktywni fizycznie. Coraz chętniej sięgamy nie tylko po standardowe aktywności ruchowe, ale również po rozrywkę z adrenaliną. Spośród 1376 respondentów zapytanych przez serwis Prezentmarzeń, 24% deklaruje, że próbowało już jakiegoś sportu ekstremalnego, a 26% to rozważa.
Według 26% respondentów badania „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” z roku na rok jesteśmy coraz bardziej aktywni. Jak pokazują wyniki, wśród najbardziej popularnych aktywności uprawianych przez Polaków jest: bieganie - 35% oraz jazda na rowerze i ćwiczenia fitness lub siłownia – 19%, piłka nożna – 14%, spacery i nordic walking – 9%, jak również pływanie – 4%.
Wyniki badania potwierdzają, że w Polsce rośnie nie tylko popularność standardowych aktywności fizycznych, ale także sportów ekstremalnych. Spośród 1376 respondentów, 24% próbowało już raz w życiu przygody z wybranym sportem ekstremalnym, a 26% rozważa taką możliwość. Serwis Prezentmarzeń zapytał Polaków - co jest tak atrakcyjnego w sportach ekstremalnych, że wciąż przyciągają nowych śmiałków? Co trzeci respondent wskazał na chęć doświadczenia przygody i spróbowanie czegoś nowego. Dla 26% impulsem jest potrzeba poczucia wolności, a dla 21% chęć sprawdzenia swoich możliwości. Z kolei 12% wskazało na adrenalinę, a 8% na ryzyko.
Z roku na rok rośnie zainteresowanie Polaków aktywną rozrywką i sportami dostarczającymi silnych wrażeń. Dla osób poszukujących oderwania od codziennej rutyny i nietypowych form spędzania wolnego czasu, sporty ekstremalne to sposób na dawkę pozytywnej energii oraz świetną zabawę. Wielu Polaków miało już okazję spróbować aktywności z dreszczykiem emocji na przykład skacząc na bungee, ze spadochronem, wyruszając na off road czy próbując swoich sił na flyboardzie. Dla innych sporty ekstremalne to wciąż nowość, której chcieliby doświadczyć na własnej skórze. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń, pasjonat aktywnejrozrywki.
Sporty ekstremalne są atrakcyjną alternatywą dla standardowych aktywności fizycznych – jak twierdzi 27% zapytanych Polaków. Dla 22% do przede wszystkim sposób na przeżycie ekscytującej przygody. Według 19% respondentów to wyznacznik naszych czasów, a według 17% to kwestia panującej mody. Z kolei 15% zapytanych osób twierdzi, iż źródłem rosnącego zainteresowania sportami ekstremalnymi jest fakt, że coraz więcej Polaków stać na oryginalnerozrywki.
Na pytanie o preferencje Polaków związane z wyborem rodzaju rozrywki, 33% respondentówbadania wskazuje na rozrywki związane z relaksem, 22% z kreatywnością, 17% ze sportami ekstremalnym, 11% ze sportami tradycyjnymi, jak również z kulturą, a 6% z kulinariami. Co ciekawe więcej niż połowa respondentów, bo aż 64% twierdzi, że jest zwolennikami aktywnejrozrywki związanej z ruchem. Czas na rozrywkę, jak pokazują wyniki badania Polacy najczęściej znajdują podczas weekendu – 27%, wieczorem – 21% i podczas urlopu lub na wakacjach – 19%. Najchętniej z różnych form rozrywki korzystamy w towarzystwie partnera lub partnerki – 37% odpowiedzi, z przyjaciółmi lub znajomymi – 29% wskazań oraz z rodziną – 24% odpowiedzi.
Zmienia się nie tylko podejście Polaków do samej rozrywki i aktywności fizycznej, ale również moda na spędzanie wolnego czasu. Aktualnie w rozrywce, jak potwierdziły odpowiedzi respondentów w zrealizowanym przez nas badaniu, furorę robi przede wszystkim Escape Room. Połączenie intrygującej przygody i gry logicznej gwarantuje wciągającą zabawę i wpisuje się w koncepcję niestandardowej rozrywki na czasie. Popularne są także wyjazdy „city break” służące zwiedzaniu, poczuciu atmosferę wybranego miasta i spróbowania lokalnych rozrywek. Zainteresowaniem Polaków cieszy się wirtualna rzeczywistość. Systematycznie rośnie także popularność sportów ekstremalnych. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.
Polacy z roku na rok odważniej podchodzą do realizacji własnych zainteresowań i oryginalnych form spędzania czasu. Odpoczynek od pracy coraz częściej jest związany z ruchem fizycznym i aktywną rozrywką.
- Małgorzata Dębska
- m.debska@innovationpr.pl
- +48 662 150 880
- Innovation PR