Handel od serca, czyli ile i na co wydajemy na Walentynki. Wyniki badania
Święto Zakochanych jest jedną ze specjalnych okazji sprzyjających wzrostowi sprzedaży zarówno w Internecie, jak w sklepach stacjonarnych. Z badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1843 respondentów w styczniu br. wynika, że zdecydowana większość – 81% obchodzi to święto. Choć dla 24% Polaków to marketingowy chwyt zza oceanu, dla prawie połowy – 48% to święto miłości, które warto celebrować.
Jak pokazują odpowiedzi respondentów badania „Walentynki 2018 według Polaków” udane Święto Zakochanych to wspólne celebrowanie ze swoją połówka – 33% wskazań, trafiony wybór prezentu – 27% odpowiedzi, dobry pomysł na spędzenie Walentynek – 22% oraz miłe zaskoczenie partnera lub partnerki – 18% wskazań.
Upominki są nieodłącznym elementem Walentynek, dlatego serwis Prezentmarzeń zapytał również Polaków o preferencje prezentowe. Dla 31% respondentów najlepszym upominkiem walentynkowym nie jest rzecz materialna, tylko nietypowa niespodzianka zaaranżowana przez partnera lub partnerkę. Może nią być na przykład: intymna sesja zdjęciowa, romantyczny masaż czy wspólny wypad do Escape Roomu, czyli prezenty w formie przeżyć.
Współczesny sposób życia przekłada się na nasze oczekiwania względem otrzymywanych upominków – bardziej doceniamy takie, które pozwalają nam doświadczyć czegoś nowego. Coraz częściej sięgamy po prezenty w formie przeżyć, które dają możliwość spełnienia marzeń naszej ukochanej lub ukochanego i zaskakują oryginalnością. Stąd rosnące zainteresowanie, szczególnie w okresie Walentynek, takimi nietypowymi atrakcjami jak: intymna sesja zdjęciowa, lot widokowy samolotem czy wspólna wizyta w Escape Roomie. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.
Dla 27% zapytanych Polaków miłym upominkiem z okazji dnia zakochanych jest kolacja przygotowana przez drugą połowę, dla 21% bielizna, 11% romantyczna noc w hotelu, a dla 10% perfumy.
Respondenci badania „Walentynki 2018 według Polaków” potrafią również wskazać najgorsze prezenty z okazji dnia zakochanych. Na pierwszym miejscu wśród najbardziej niechcianych upominków znalazły się: zabiegi na odchudzanie – 52% wskazań, maskotki – 17%, gadżety erotyczne – 16%, sztuczna biżuteria – 12%, jak również kwiaty i czekoladki – 7%.
Chociaż wydawałoby się, ze celebrowanie Święta Zakochanych może być okazją do sporych wydatków, to wyniki badania serwisu Prezentmarzeń wskazują odmiennie. Okazuje się, że Polacy dość ostrożnie podchodzą do kosztów związanych z Walentynkami. Więcej niż połowa respondentów - 57% planuje z tej okazji wydać kwotę w przedziale od 50 do 100 zł. Jedynie 15% chce na ten cel przeznaczyć pomiędzy 100 a 300 zł, a tylko 4 % z nas rezerwuje sobie na Walentynki więcej niż 300 złotych.
*Badanie została zrealizowana przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1843 respondentów w formie ankiety online w styczniu 2018.
- Małgorzata Dębska
- m.debska@innovationpr.pl
- +48 662 150 880
- Innovation PR