Prezentmarzeń

Wróć do wszystkich klientów
Marketingowo nabici w butelkę. Niestandardowa akcja „100% zwrotu” serwisu Prezentmarzeń

Marketingowo nabici w butelkę. Niestandardowa akcja „100% zwrotu” serwisu Prezentmarzeń

Polacy uwielbiają sklepowe promocje w handlu tradycyjnym i w kanale e-commerce. Jak wynika z raportu agencji Open Research „Shoppers’Perspective 2017” z promocji cenowych korzysta aż ośmiu na dziesięciu Polaków, a 57% kupujących preferuje promocje z natychmiastową możliwością czerpania korzyści, jak na przykład bony na ponowne zakupy. Bazując na preferencjach zakupowych Polaków, serwis Prezentmarzeń przeprowadził 1 kwietnia  niestandardową, internetową akcję marketingową „100% zwrotu”.

Akcja polegała na wykorzystaniu dnia Prima Aprilis i faktu, iż 1 kwietnia pojawia się w mediach wiele nieprawdziwych newsów. Bazując na konwencji żartu primaaprilisowego zakomunikowano prawdziwą promocję sprzedażową „100% zwrotu”. Celem jednodniowej akcji było sprawdzenie czujności konsumentów, ich gotowości do skorzystania z bardzo korzystnego rabatu i wywołanie interakcji wśród łowców internetowych okazji.

W trakcie kampanii wykorzystano przekaz marketingowy bazujący na haśle „100% zwrotu”, zamieszczając liczne wpisy o specjalnej promocji sprzedażowej serwisu Prezentmarzeń w mediach społecznościowych, portalach i platformach rabatowych, serwisach internetowych oraz blogach o tematyce rabatowej i budżetu domowego, które miały pomóc dotrzeć z przekazem do określonej grupy docelowej.

W ramach poprowadzonej przez serwis akcji, tylko 1 kwietnia w sklepie internetowym prezentmarzen.com można było skorzystać z niecodziennej promocji, jaką było 100 % zwrotu. Wystarczyło wybrać dowolny produkt z 2200 możliwości serwisu i przy zakupie wprowadzić kod „100procent”, zapłacić przy pomocy systemu PayU i odebrać giftcard odpowiadający wydanej wcześniej kwocie, ale nie wyższy niż 500 zł. Promocja obowiązywała tylko w dniu 1 kwietnia (sobota) i tylko na stronie internetowej prezentmarzen.com.

Adresatami przekazu była określona grupa docelowa, zgodna z profilem Klienta serwisu - przede wszystkim młode osoby w wieku 18 – 24 lat oraz pomiędzy 25 – 34 rokiem życia, zainteresowane niestandardową formą rozrywki, aktywnym spędzaniem wolnego czasu oraz łowcy internetowych promocji. Ze względu na preferencje zakupowe i target grupy docelowej ograniczono działania marketingowe w ramach akcji „100% zwrotu” tylko do mediów internetowych.

Priorytetowymi celami marketingowymi akcji „100% zwrotu” było zwiększenie ruchu w obrębie domeny internetowej serwisu Prezentmarzeń, zwiększenie zasięgu i rozpoznawalności marki oraz wzrost sprzedaży usług serwisu. Za koncept, kreację kampanii i jej realizację odpowiedzialny był Działu Marketingu firmy Emotivo.

Trwająca jedynie 24h akcja „100% zwrotu” wykorzystująca kontekst Prima Aprilis przyniosła serwisowi Prezentmarzeń wzrost ruchu na stronie o 400%, wzrost sprzedaży usług o 500%. Serwis zgodnie z założeniem akcji zwrócił Klientom, którzy dokonali 1 kwietnia zakupu zgodnie z regulaminem akcji łącznie 78 tys. złotych w formie kart podarunkowych.

Zrealizowaliśmy niestandardową akcję, ponieważ dla nas liczy się przede wszystkim kreatywność, to ona skupia uwagę odbiorcy. Wykorzystując dzień Prima Aprilis w spontaniczny sposób zaangażowaliśmy konsumentów do samodzielnego dzielenia się informacjami o marce po prostu posługując się promocją. Wybraliśmy skuteczne narzędzia, z których korzysta nasza grupa docelowa oraz odpowiedni czas. Akcja „100% zwrotu” potwierdziła również, iż Klienci najchętniej wybierają sponad 2200 naszych produktów te, które związane są z wysokim poziomem adrenaliny, jak skok ze spadochronem, jazdę ferrari i lot paralotnią. Uzyskana informacja zwrotna z realizacji akcji „100% zwrotu”, pozwoli nam na jeszcze lepsze zaplanowanie realizacji celów sprzedażowych, wizerunkowych i komunikacyjnych w przyszłości. komentuje Piotr Kaptór, Dyrektor marketingu serwisu Prezentmarzeń.