„Korpo-urodziny”, czyli jak firmy dopieszczają pracowników
W dobie rynku pracownika, kiedy pracodawcom coraz trudniej o wykwalifikowaną kadrę, a rekruterzy deklarują problem z otrzymywaniem jakościowych aplikacji, firmy zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do dobrej atmosfery w firmie i samopoczucia pracowników. Jednym z przejawów tej dbałości jest świętowanie urodzin zatrudnionych osób w miejscu ich pracy.
Dbanie o przyjazne środowisko pracy jest jednym z elementów strategii budowania wewnętrznego employer brandingu. Pracodawcy coraz częściej mają świadomość tego, że dzięki takim działaniom łatwiej im zachęcić utalentowanych kandydatów do aplikowania na wolne stanowiska w ich organizacji, jak i zatrzymać obecnych pracowników na dłużej. Zorganizowanie dla pracownika małego przyjęcia urodzinowego lub podarowanie mu nieszablonowego prezentu to miły gest ze strony firmy, który pracownik na pewno doceni.
Zwyczajowo urodziny w pracy polegają na szybkim złożeniu życzeń jubilatowi osobiście lub mailowo i poczęstunku słodyczami, które zazwyczaj przynosi jubilat dla współpracowników. Jednak firmowe urodziny nie muszą tak wyglądać - wiele firm stawia na różnorodność i oryginalność. Niektórzy pracodawcy z okazji urodzin przyznają dzień wolny od pracy, inni wręczają pracownikom prezenty w formie ciekawych rozrywek, które nawiązują do ich zainteresowań lub umożliwiają im wypróbowanie nowych aktywności.
Podarunki w formie przeżyć mogą być świetnym prezentem zarówno w małych i średnich firmach, jak i środowisku korporacyjnym. Taki prezent na pewno pozostanie zapamiętany - pozwoli pracownikowi spędzić miłe chwile na realizacji swoich zainteresowań i odczuć, że jest ważny i doceniany w miejscu pracy. Zapewne doceni indywidualny i oryginalny prezent. Poza tym takie działania ze strony pracodawcy budują pozytywną atmosferę w firmie - komentuje Kornel Piesio z serwisu Prezentmarzeń.
Wybór propozycji upominków w formie przeżyć na rynku jest aktualnie bardzo duży. Można przebierać w kilku kategoriach – rozrywek w powietrzu, za kierownicą, w wodzie a także w propozycjach kulinarnych, kreatywnych czy relaksacyjnych. Pracodawca może podarować pracownikowi prezent urodzinowy z dreszczykiem emocji, jak na przykład skok na bungee, lot w tunelu aerodynamicznym czy przejażdżkę sportowym samochodem. Wszystko zależy od tego, co dany pracownik lubi robić w wolnym czasie. Urodzinowe podarunki można włączyć w stałą politykę personalną firmy, aby stały się elementem działań wizerunkowych. Może okazać się to istotne dla całej organizacji. Jak pokazują wyniki raportu „Jaka jest atmosfera w Twojej firmie?” portalu szybkopraca.pl, dla 65% ankietowanych atmosfera w pracy może być przyczyną złożenia wypowiedzenia, nawet jeśli pracownik nie ma w tym czasie innej oferty zatrudnienia.
Świętowanie urodzin pracowników w organizacji może być jednym ze sposobów budowania trwałego, zaangażowanego w życie firmy zespołu. Nie da się jednak tego osiągnąć bez spójnej strategii, skupiającej się na budowaniu wizerunku atrakcyjnego miejsca pracy wśród obecnych pracowników.
- Małgorzata Dębska
- m.debska@innovationpr.pl
- +48 662 150 880
- Innovation PR