Niestandardowe, ale skuteczne motywowanie to sztuka
Skuteczne motywowanie pracowników to jeden z kluczowych elementów wpływających na sukces firmy. Odpowiednie wynagrodzenie jest wciąż jednym z zasadniczych motywatorów, ale coraz istotniejsze stają się także inne czynniki, które pomagają budować zaangażowanie i lojalność. Na rynku pojawiają się niestandardowe pomysły, które pokazują jak przez podarowanie pracownikowi zaskakującego przeżycia i oryginalne docenienie jego osoby, umacniać więź pracodawca - pracownik.
Firmy inwestują środki finansowe wdrażając systemy kafeteryjne, aby stworzyć bogaty wybór pozafinasowych benefitów dla pracowników. Takie rozwiązania zdecydowanie sprawdzają się u pracodawców, którym wybitnie zależy na zatrzymaniu u siebie pracowników ze względu na wysoki deficyt specjalistów na rynku i trwającą wojnę o talenty. Część firm idzie jednak o krok dalej jednocześnie kreując trend w motywowaniu pracowników w formie fundowania im oryginalnych przeżyć, a czasem nawet spełnienia marzeń.
Lot w tunelu aerodynamicznym, przejażdżka Ferrari czy lot balonem, to niezwykła forma podziękowania za dotychczasową współpracę. Firm chcących podarować pracownikom emocje w prezencie, aby budować ich lojalność i zaangażowanie przybywa z roku na rok – mówi Kornel Piesio z serwisu PrezentMarzen.com. Pracodawcy coraz szczęściej, jak wynika z naszych spostrzeżeń szukają atrakcyjnych form docenienia wkładu pracownika w rozwój firmy - dodaje.
Kluczową kwestią w korzystaniu z niestandardowej formy motywowania pracowników jest znajomość ich zainteresowań. Skok ze spadochronem czy lot w tunelu aerodynamicznym, to na przykład odpowiedni prezent dla osób, które uwielbiają dreszczyk emocji i adrenalinę, a kurs sushi czy kurs fotografii - dla osób, które cenią kreatywną, ale spokojniejszą formę rozwoju swoich zainteresowań czy pasji.
Z naszych obserwacji wynika, iż największym zainteresowaniem w ofercie biznesowej cieszą się prezenty w postaci przeżyć związane z motoryzacją, jak drifting, przejażdżki luksusowymi, sportowymi autami. Drugie miejsce zajmują doznania w powietrzu czyli: loty paralotnią, szybowcem czy balonem – mówi Kornel Piesio z serwisu PrezentMarzen.com.
Kolejne lata pokażą, czy niestandardowa forma motywowania pracowników dostarczająca im niezapomnianych przeżyć ma szansę stać się skutecznym narzędziem motywacyjnym w biznesie. Z pewnościa terminowa wypłata pensji, elastyczne formy zatrudnia czy opieka medyczna to słałe i mocne motywatory, lecz pojawia się również coraz więcej głosów, które ukierunkowują firmy na budowanie emocjonalnej więzi na lini pracodawca - pracownik. Pozytywne skojarzenia z pracodawcą, który nie tylko potrafi docenić nas finansowo, ale również "oderwać od biurka", aby podarować nam prezent - przeżycie, mogą okazać się skuteczną formą motywacji.
- Małgorzata Dębska
- m.debska@innovationpr.pl
- +48 662 150 880
- Innovation PR