Nowy trend w motywowaniu w biznesie
Motywowanie pracowników i budowanie lojalności Klientów jest jednym z kluczowych elementów wpływających na sukces firmy. Sztuka motywacji, szczególnie w dzisiejszych czasach, przy dynamicznie zmieniających się warunkach ekonomicznych jest podstawą dobrego zarządzania i rozwoju firmy.
Coraz więcej przedsiębiorstw świadomych tego faktu wdraża nowe systemy motywacyjne zarówno dla swoich pracowników jak również klientów i partnerów biznesowych. Niektóre organizacje idą o krok dalej jednocześnie kreując nowy trend w motywowaniu. Wykraczając poza standardowe i pozafinansowe formy benefitów podarowują niezapomniane emocje.
Przejażdżka Lamborghini, lot balonem lub kurs fotografii, to niezwykły sposób podziękowania za dotychczasową współpracę i oryginalna forma motywowania zespołu. Firm, chcących podarować pracownikom i klientom emocje w prezencie, przybywa z roku na rok jak wynika z rosnącej popularności naszej oferty dla biznesu – komentuje Kornel Piesio z serwisu prezentmarzen.com.
Nowy trend w budowaniu relacji z partnerami biznesowymi i motywowania pracowników w postaci niestandardowych przeżyć do niedawna był w Polsce jeszcze egzotyką, analogicznie jak idea "corporate wellness", dziś jest coraz częściej wykorzystywany nie tylko przez korporacje, ale również polskie firmy.
Jak wynika z danych sprzedażowych serwisu prezentmarzen.com udział kwotowy zamówień realizowanych przez firmy, które decydują się na podarowanie pracownikom lub partnerom emocji w prezencie systematycznie rośnie. W 2012 roku wartość zamówień dla biznesu na realizację oryginalnych prezentów wynosiła zaledwie 7%, rok później już ponad 16% i nadal konsekwentnie rośnie. Co oznacza, iż nie jest to tylko chwilowa moda, ale również ciekawa i wyróżniająca forma nagradzania handlowców, rzetelnych partnerów czy lojalnych klientów.
Kluczową kwestią w korzystaniu z nowoczesnej formy nagradzania pracowników i kontrahentów jest znajomość ich zainteresowań. Skok ze spadochronem to na przykład odpowiedni prezent dla osoby, która uwielbiają dreszczyk emocji i adrenalinę, a kurs sushi lub masaż gorącymi kamieniami dla osoby ceniącego sobie spokój i relaks.
Z naszych obserwacji wynika, iż największym zainteresowaniem w ofercie biznesowej cieszą się prezenty w postaci przeżyć związane z motoryzacją, jak drifting, przejażdżki luksusowymi, sportowymi autami. Drugie miejsce zajmują doznania w powietrzu czyli: loty paralotnią, szybowcem czy balonem. Kolejna popularna kategoria to strzelanie z broni czy gry taktyczne – mówi Kornel Piesio z serwisu prezentmarzen.com.
Kolejne lata pokażą, czy niestandardowa forma motywowania pracowników i budowania lojalności Klientów, dostarczająca im niezapomnianych przeżyć ma szansę stać się skutecznym narzędziem motywacyjnym w biznesie.
- Małgorzata Dębska
- m.debska@innovationpr.pl
- +48 662 150 880
- Innovation PR