Inni Klienci

Wróć do wszystkich klientów
Przedsiębiorcy z województwa świętokrzyskiego inspirują młodzież do rozwoju w kampanii edukacyjnej Cash Lajf Balans

Przedsiębiorcy z województwa świętokrzyskiego inspirują młodzież do rozwoju w kampanii edukacyjnej Cash Lajf Balans

Cash Lajf Balans to kampania edukacyjna, której zadaniem jest wzmocnienie postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży z makroregionu Polski Wschodniej, przybliżenie podstaw biznesu oraz pokazanie jak zrealizować marzenie o własnej firmie. Inspiracją do prowadzenia własnego biznesu mają być historie  młodych przedsiębiorców, m.in. z województwa świętokrzyskiego: właścicieli klubokawiarni Quest oraz firmy żywnościowej Lyofood.

Kampania Cash Lajf Balans to cykl niestanadowych filmów edukacyjnych, dostępnych na YT, gra na smartfon będąca symulacją życia młodego biznesmena a także scenariusze lekcji i konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Wszystko to dostępne jest na stronie www.CashLajfBalans.pl.

Kampania wykorzystuje przykłady młodych przedsiębiorców z Polski Wschodniej, aby przybliżyć młodzieży podstawy prowadzenia firmy, oraz pokazać jak dzięki  pasji i chęci rozwoju odnosi się sukcesy w biznesie. Kampania pokazuje również, że fundusze europejskie są jedną z możliwości wsparcia dla osób, które chcą rozpocząć działalność gospodarczą.

Pomysł na firmę Laury Godek-Miąsik - założycielki kieleckiego Lyofood zrodził się z jej pasji do podróżowania i potrzeby ograniczenia bagażu. Stąd pomysł na wysokokaloryczną żywność w lekkim, ekologicznym opakowaniu. Dziś to produkt ceniony także przez sportowców, i żeglarzy.. Doskonale wypełnia zapotrzebowanie na energię podczas długich i wymagających wypraw. Przedsiębiorczyni zaczynała małymi krokami, od niewielkiej manufaktury, a następnie dzięki funduszom europejskim mogła rozbudować swój biznes. Na przykładzie Laury wyjaśniono  czym są: dotacja, zrównoważony rozwój, grupa docelowa oraz S.M.A.R.T.

Daniel Krężołek zauważył, że gry pełnią ważną rolę w aktywizacji i integracji ludzi. Dzięki pracy w branży eventowej, w której przygotowywał turnieje dla graczy, widział jak bardzo są one popularne i jak duże jest na nie zapotrzebowanie. Dobrze znał rynek i wiedział jak zaspokoić popyt. Tak powstała klubokawiarnia Quest, która oferuje gamingowe rozgrywki i jest wyjątkowym miejscem na mapie Kielc. Z filmu o firmie Daniela  dowiemy się czym jest analiza rynku, outsourcing, wspólnik, popyt i podaż.

Filmy można zobaczyć na kanale YouTube kampanii Cash Lajf Balans:

https://www.youtube.com/watch?v=AZkt2Jk-A24

https://www.youtube.com/watch?v=ZcAuOns58PI&feature=emb_logo

Każdy z ośmiu filmów został przygotowany w lekkiej konwencji, dostosowanej do młodych odbiorców jednocześnie poruszając poważne biznesowe zagadnienia. Często na przeszkodzie do własnego biznesu staje bowiem nie brak pomysłu, lecz strach przed nieznanym. Takie uczucia towarzyszyły również bohaterom filmów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i pokazują, na czym warto skupić się na początku biznesowej drogi.

Twórcy kampanii przygotowali także grę edukacyjną Cash Lajf Balans, którą można bezpłatnie pobrać w sklepach Google Play i App Store. Gra to symulacja prowadzenia własnego biznesu, która pomaga przećwiczyć w praktyce wyzwania przedstawione w filmach. Pokazuje także, jak ważne jest zachowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym (work-life balance).

Na uczniów czekają także konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Zadania konkursowe są dostępne na stronie kampanii www.cashlajfbalans.pl. Uczniowie mogą brać udział w zabawie indywidualne lub zespołowo.

Na stronie kampanii umieszczono także gotowe scenariusze lekcji, które można pobrać bezpłatnie i wykorzystać na  zajęciach – od przedsiębiorczości, przez język polski i angielski, po informatykę. Zarówno podczas lekcji w klasie, jak i online.

Aby zapewnić szerokie dotarcie do młodzieży, do współpracy zaproszono znanych youtuberów – twórców kanału „Matura to Bzdura” oraz gamera GilathissNew. Ponadto powstały profile kampanii na Facebooku oraz Instagramie.

Kampanię na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej, która specjalizuje się w kampaniach o charakterze społecznym.

Patronem medialnym kampanii jest Miesięcznik Cogito.

Kampania jest współfinansowana z Funduszy Europejskich, z Programu Polska Wschodnia.

Więcej informacji i materiały do pobrania znajdują się na stronie: www.cashlajfbalans.pl