Inni Klienci

Wróć do wszystkich klientów
Młody przedsiębiorca z województwa lubelskiego inspiracją dla młodzieży w kampanii Cash Lajf Balans

Młody przedsiębiorca z województwa lubelskiego inspiracją dla młodzieży w kampanii Cash Lajf Balans

Cash Lajf Balans to kampania edukacyjna, której zadaniem jest wzmocnienie postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży z regionu Polski Wschodniej oraz pokazanie jak zrealizować marzenie o własnej firmie. Jednym z bohaterów kampanii przygotowanej przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, jest młody przedsiębiorca z województwa lubelskiego, współtwórca firmy Plantalux, produkującej z sukcesem lampy ledowe, przyspieszające wzrost roślin.

Kampania Cash Lajf Balans prezentuje przykłady młodych przedsiębiorców z Polski Wschodniej, którzy dzięki swojej pasji i chęci rozwoju odnoszą sukcesy prowadząc własną firmę. Kampania pokazuje również, że fundusze europejskie są jedną z możliwości wsparcia dla osób, które chcą otworzyć działalność gospodarczą.

Kiełkująca innowacja z szansą na własną firmę

Historia firmy Jakuba Lachowskiego, pochodzącego z małej miejscowości koło Lublina, to opowieść o poszukiwaniu nowych rozwiązań na rynku, łączeniu wielopokoleniowego doświadczenia z zamiłowaniem do innowacji oraz pokazanie, że kreatywność przynosi imponujące efekty.

Idea przedsiębiorczości zakiełkowała w głowie Jakuba już gdy był małym chłopcem. Dalsze jego kroki do uruchomienia własnej firmy to przede wszystkim kształtowanie przedsiębiorczych postaw i poszukiwanie możliwości rozwoju. Pracując jako przedstawiciel handlowy odnosił sukcesy, ale uznał, że najchętniej chciałby być przedstawicielem własnego biznesu i produkować „coś” czego jeszcze na rynku nie było. Jakub z pomocą taty stworzył prototyp lampy ledowej, który lepiej od innych dostępnych na rynku rozwiązań, wspomaga wzrost roślin szklarniowych. Prototyp został poddany niezależnym badaniom i po kilku miesiącach okazało się, że jest to innowacyjne rozwiązanie, jedno z najlepszych w Europie. Obecnie firma, której pomysłodawcą i współtwórcą jest Jakub, eksportuje swoje produkty do kilku krajów, zdobyła liczne nagrody, a młody właściciel ma kolejne pomysły na jej rozwój.

Jakub założył firmę typu startup, korzystając z pomocy platformy startowej. Jego przykład pokazuje, że połączenie doświadczenia z innowacyjnym podejściem, to przepis na sukces. Historię firmy Plantalux zaprezentowano w filmie edukacyjnym.

Film można obejrzeć na kanale YouTube kampanii Cash Lajf Balans:

https://www.youtube.com/watch?v=_YLDiJ-nmGw&t=53s

 

***

Cykl inspirujących filmów z autentycznymi bohaterami

Każdy z ośmiu filmów stworzonych specjalnie na potrzeby kampanii ma charakter edukacyjny. Choć zostały utrzymane w lekkiej konwencji, dostosowanej do młodych odbiorców - poruszają poważne biznesowe zagadnienia. Często na przeszkodzie do własnego biznesu staje bowiem nie brak pomysłu, lecz strach przed nieznanym. Takie uczucia towarzyszyły również bohaterom filmów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i pokazują, na czym warto skupić się na początku biznesowej drogi.

Cash Lajf Balans to nie tylko filmy

Twórcy kampanii przygotowali także grę edukacyjną Cash Lajf Balans, którą można bezpłatnie pobrać w sklepach Google Play i App Store. Gra to symulacja prowadzenia własnego biznesu, która pomaga przećwiczyć w praktyce wyzwania przedstawione w filmach. Pokazuje także, jak ważne jest zachowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym (work-life balance).

Na uczniów czekają także konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Zadania konkursowe są publikowane co poniedziałek między 12 października a 2 listopada na stronie kampanii www.cashlajfbalans.pl. Uczniowie mogą brać udział w zabawie indywidualne lub zespołowo.

Na stronie kampanii umieszczono także gotowe scenariusze lekcji, które można pobrać bezpłatnie i wykorzystać na różnych zajęciach – od przedsiębiorczości, przez język polski i angielski, po informatykę. Zarówno podczas lekcji w klasie, jak i online.

Aby zapewnić szerokie dotarcie do młodzieży, do współpracy zaproszono znanych youtuberów – twórców kanału „Matura to Bzdura” oraz gamera GilathissNew. Ponadto powstały profile kampanii na Facebooku oraz Instagramie.

Kampanię na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej, która specjalizuje się w kampaniach o charakterze społecznym.

Patronem medialnym kampanii jest Miesięcznik Cogito.

Kampania jest współfinansowana z Funduszy Europejskich, z Programu Polska Wschodnia.

Więcej informacji i materiały do pobrania znajdują się na stronie: www.cashlajfbalans.pl.