Inni Klienci

Wróć do wszystkich klientów
Virtualo przedstawia pierwszy na polskim rynku raport na temat e-booków

Virtualo przedstawia pierwszy na polskim rynku raport na temat e-booków

Firma Virtualo przygotowała raport na temat rynku e-booków. Jest to pierwszy taki dokument w Polsce zbierający i podsumowujący wszystkie najważniejsze dane dotyczące e-książek oraz e-czytelnictwa. Raport zawiera dane z lat 2010-2014, dokładnie opisuje rozwój i zmiany na rynku e-booków, które spowodowały, że jest on jednym z najprężniej rozwijających się rynków e-książki w Europie.

Do tej pory brakowało dokumentu, w którym znajdowałyby się wszystkie najważniejsze dane na temat powstania i wzrostu rynku e-książki w Polsce. Chcieliśmy wypełnić tę lukę i zaprezentować raport, w którym będą dostępne kluczowe informacje związane z polskim rynkiem e-booków - mówi Martyna Bednarczyk, Koordynator ds. marketingu Virtualo. Praca nad tym projektem trwała 3 miesiące, od czerwca do września 2014 r. W raporcie Virtualo wykorzystało przede wszystkim własne dane sprzedażowe oraz informacje zebrane podczas licznych badań i ankiet m.in. przeprowadzonego w maju 2014 r. przy współpracy z Burda Książki i Allegro pierwszego ogólnopolskiego "Czytnikoliczenia" czy badań zorganizowanych na przełomie maja i czerwca 2014 r. w ramach projektu iPiracy.

Do współpracy przy tworzeniu raportu Virtualo zaprosiło blogerów i właścicieli najpopularniejszych serwisów zajmujących się e-książkami: Roberta Drozda ze Świata Czytników, Marcina Łukiańczyka z UpolujEbooka.pl oraz Paulinę Poniewską z nowo powstałego serwisu Bookto.pl oraz przedstawicieli znanych polskich wydawnictw - Małgorzatę Rzepkowską z Grupy Wydawniczej Foksal, Piotra Matłokę z Domu Wydawniczego Rebis, Magdalenę Żelazowską z Harlequin Polska i Iwonę Kielak z wydawnictwa Wielka Litera. W dokumencie wykorzystane są również wypowiedzi pisarzy biorących udział w akcji "E-book też książka, przetestowane przez autorów" - m.in. Mariusza Szczygła czy Magdaleny Witkiewicz.

Raport Virtualo o rynku e-booków objęty jest patronatem merytorycznym Biblioteki Analiz. Dokument napisany jest nie tylko z punktu widzenia Virtualo jako dystrybutora i sprzedawcy e-booków, ale przedstawia znacznie szerszą perspektywę prezentując komentarze i opinie wszystkich najważniejszych podmiotów zainteresowanych rozwojem rynku e-booków w Polsce. Zależało nam przede wszystkim na rzetelności prezentowanych danych i analiz. W raporcie staraliśmy się przedstawić wszelkie informacje uwzględniając perspektywę zarówno sklepów internetowych sprzedających e-booki jak i blogerów oraz serwisów promujących e-czytelnictwo, wydawców i autorów oraz samych e-czytelników - komentuje Martyna Bednarczyk z firmy Virtualo. Na pewno jednym z najciekawszych rozdziałów w tym kontekście jest ten dotyczący polityki cenowej, w którym ścierają się poglądy wszystkich grup zainteresowanych rozwojem rynku e-booków w Polsce. Poza aspektem cenowym w raporcie poruszane są najważniejsze tematy związane z rynkiem e-booków w Polsce m.in.: dostępność nowości i backlisty, piractwo internetowe, stawka VAT, oferta e-czytników i liczba e-czytelników.

Raport skierowany jest do specjalistów i ekspertów powiązanych z rynkiem e-booków, blogerów i serwisów internetowych zainteresowanych tematyką nowych technologii, sklepów internetowych chcących wprowadzić do swojej oferty książki elektroniczne, wydawców oraz e-czytelników. Patronami medialnymi są: ŚwiatCzytników.pl, UpolujEbooka.pl, Biblioteka Analiz.

Raport dostępny jest do pobrania w trzech formatach: pdf, epub i mobi:

wersja pdf: http://media.innovationpr.pl/2360/pl/presskit/9688

wersja epub: http://virtualo.pl/raport_o_rynku_epub

wersja mobi: http://virtualo.pl/raport_o_rynku_mobi