Inni Klienci

Wróć do wszystkich klientów
Jak przykuć uwagę konsumenta - cinemagraph w komunikacji marketingowej

Jak przykuć uwagę konsumenta - cinemagraph w komunikacji marketingowej

W świecie nowoczesnych technologii, przesyconym wizualizacjami, obraz stał się towarem jednorazowego użytku, a znużony odbiorca poświęca mu coraz mniej czasu. Jak go zaskoczyć i uchwycić jego uwagę? Jak przedstawić historię w ułamku sekundy? Odpowiedzią może okazać  się cinemagraph.

Jedna, dwie, może trzy sekundy – tylko tyle poświęci analizie fotografii statystyczny, przypadkowy odbiorca. Zastosowanie cinemagraph’u może wydłużyć czas obserwacji, zaskoczyć obserwatora i sprawić, aby oglądany przez niego obraz nie utonął w morzu mu podobnych. Umiejętnie wykorzystane połączenie wideo i fotografii, dające efekt „żyjącego obrazu” potrafi bardzo intensywnie oddziaływać na odbiorcę. – mówi Magdalena Czmuda, producent i właścicielka domu produkcyjnego Sputnik Studio.

Cinemagraph to arcyciekawa technika tworzenia fotografii, w której występuje niewielki, poruszający się element. Na rynku pojawiła się już kilka lat temu, ale od niedawna zyskuje zainteresowanie marek, które korzystając z tej przykuwającej uwagę formy, próbują się wyróżnić, urozmaicić komunikację i budować zaangażowanie w mediach społecznościowych.

Termin stworzyło dwóch amerykańskich fotografów Kevin Burg i Jamie Beck, stosując technologię animowanych GIF-ów do wykonania niekonwencjonalnych artystycznie, ruchomych fotografii. Popularność cinemagraph’ów nabrała rozpędu. Z pewnością jest to związane z pojawiającymi się na rynku aplikacjami mobilnymi, które pozwalają użytkownikom smartfonów na realizację amatorskich obrazów z wykorzystaniem kinografiki.

Cinemagraph jest stosunkowo nowym, ciekawym i coraz chętniej wykorzystywanym w komunikacji marketingowej formatem. Ten niesłychanie kreatywny rodzaj przedstawienia to wynik spotkania się dwóch przeciwnych typów obrazowania – statycznego i ruchomego, które to przekładają się na technologie foto oraz video. Efektem takiego połączenia jest powstanie rewolucyjnej, a zarazem wyjątkowej hybrydy.

Chociaż statyczne zdjęcia przodują w kampaniach reklamowych, rośnie chęć posłużenia się cinemagraphami w komunikacji z konsumentem. Przykładem ich wykorzystania w działaniach marketingowych są cinemagraphy zrealizowane dla marki Sery z Goliszewa przez Sputnik Studio, na zlecenie agencji Uszka w Barszczu.

Dlaczego warto rozważyć ich zastosowanie w kreacji marki - wyjaśnia producent, Magdalena Czmuda.

Magia cinemagraph’u polega na ożywieniu, tchnięciu życia w bezruch. Umieszczenie elementów ruchomych w nieruchomym układzie odniesienia, którym jest statyczna fotografia, przy jednoczesnym zachowaniu jakości kinowej, sprawia, że zdjęcie nabiera wymiaru realistycznego. „Przywrócona do życia” część obrazu przykuwa uwagę i wymusza skupienie, dzięki czemu pobudza obserwatora do namysłu nad znaczeniem wizualizacji. Uchwycenie momentu daje efekt zamrożenia w czasie. Podczas gdy struktura liniowa video determinuje przemijalność zarejestrowanego na nim ruchu, hipnotyzujący ruch ukazany w cinemagraph’ie jest wieczny – mówi Magdalena Czmuda z domu produkcyjnego Sputnik Studio.

Komunikacja z wykorzystaniem cinemagraph’ów w odróżnieniu od animowanych GIF-ów jest subtelna, ale jednocześnie potrafi wzbudzić zainteresowanie odbiorcy, kierując jego uwagę na wybrany element w sferze obrazu. Cinemagraph jako wizualna prezentacja treści zapewnia oglądającemu nowe doznania estetyczne. 

Profesjonalne zastosowanie cinemagraph’u jako formy reklamy ma wiele atutów. Przede wszystkim cinemagraphy na tle zwykłych GIF-ów wyróżniają się wysoką jakością i estetyką. Aktualnie znajdują zastosowanie nie tylko w branży modowej, w której zadebiutowały. Umiejętne wykorzystanie techniki łączenia zdjęć z filmem, przy jednoczesnym zachowaniu subtelności i wywołaniu interakcji poprzez zwrócenie uwagi na jeden, ruchomy element - dodaje obrazowi magii.

Odpowiednio skomponowany i estetycznie przygotowany cinemagraph może wzmocnić komunikację i sprawić, że zaintrygowany nietypową animacją odbiorca, poświęci kreacji więcej czasu. W dobie przesytu natłokiem informacji, atrakcyjny i przykuwający uwagę ruchomy obraz, dający wrażenie oglądania filmu, ma kluczowy atut – potrafi nakierować odbiorcę na wybrany przekaz. –  podsumowuje producent, Magdalena Czmuda z domu produkcyjnego Sputnik Studio.

***

Sputnik Studio jest domem produkcyjnym, którego głównym obszarem działalności jest produkcja reklamowa. Zgrany zespół, stworzony przez Magdalenę Czmudę, założycielkę Sputnik Studio, realizuje produkcje wideo na potrzeby kampanii ATL oraz Internetu. Zdobyte doświadczenie i umiejętności pozwalają realizować projekty na najwyższym poziomie, wyróżniające się oryginalnością i wyjątkową kreacją. Dom produkcyjny z sukcesem od 7 lat wspiera działania agencji i Klientów bezpośrednich. Współpracując z renomowanymi reżyserami Sputnik Studio zdobywa za swoje produkcje prestiżowe nagrody i wyróżnienia.