Zwierzęta też potrzebują kampanii
Skala bezdomności zwierząt w Polsce jest ogromna. Według szacunków ponad 100 tys. zwierzaków przebywających w schroniskach czeka na nowego właściciela. Dlatego tak istotne jest, aby nagłaśniać problem porzuconych, niechcianych zwierząt i promować odpowiedzialną adopcję. Z tą myślą powstał kolejny spot prezentujący Adopciaki - program fundacji Viva!, w który zaangażowała się marka PURINA. Koncepcję najnowszego spotu przygotowała agencja Uszka w Barszczu, a zrealizował go dom produkcyjny Sputnik Studio.
Program Adopciaki.pl skupia się na propagowaniu odpowiedzialnych społecznie zachowań wobec zwierząt i pokazywaniu pozytywnych emocji, aby uświadomić opiekunom, że proces adopcji może być łatwy i przyjemny. W najnowszej kampanii promującej program i akcję „Pomóż Adopciakom razem z PURINA” pojawiają się kolejne pozytywne historie zwierzaków, które szukają lub już znalazły swojego opiekuna i szczęśliwy dom.
Mocnym punktem kampanii jest spot przygotowany przez dom produkcyjny Sputnik Studio, którego bohaterką jest Ania, opiekunka rudego adoptowanego kota i niedawno przygarniętego psa Kapsla. Anię i Kapsla łączy wyjątkowa relacja i wspólna pasja, która przezwycięża przeszkody.
Prawdziwi bohaterowie
Bohaterami kampanii „Pomóż Adopciakom razem z PURINA” są zwierzaki, podopieczni fundacji Viva!. To prawdziwi bohaterowie nie tylko spotu, ale całego programu, który ma zwrócić uwagę społeczeństwa na zwierzęta potrzebujące naszej pomocy. Na słowach się jednak nie kończy. Adopciaki.pl oferują realną pomoc zwierzętom i ich przyszłym opiekunom, dzięki wsparciu marki PURINA, zaangażowaniu ekspertów z fundacji Viva! i COAPE Polska, program zapewnia pomoc w zakresie behawiorystyki, dietetyki, weterynarii i umieszczeniu zwierzaka w przyjaznym otoczeniu – domu tymczasowym, w którym czeka na stały kąt.
Temat pomagania zwierzakom, a szczególnie psom jest nam bardzo bliski. Biuro domu produkcyjnego Sputnik Studio, który podjął się realizacji spotu do kampanii Adopciaki często odwiedzają 3 mopsy, 2 z nich również pochodzą z adopcji. – zdradza Magdalena Czmuda, producent i właścicielka mopsów. Cieszę się, iż oprócz produkcji stricte reklamowych, których celem jest sprzedaż produktów, możemy realizować także projekty z ideą społeczną. – dodaje Magdalena Czmuda z domu produkcyjnego Sputnik Studio.
Radość zamiast smutku
Większość kampanii, których celem jest pomoc zwierzętom w potrzebie bazuje na smutnych obrazach, pokazując porzucone, zaniedbane psy czy koty. Kampania nagłaśniająca program i akcję „Pomóż Adopciakom razem z PURINA” jest inna, opiera się na pozytywnych emocjach i dostarcza nam powodów do uśmiechu. Spot łączy w sobie dwie historie, z jednej strony opowiada o „futrzastych bohaterach”, którzy pomagają ludziom, z drugiej pokazuje jak bardzo psy i koty potrzebują pomocy człowieka. Dla nich najważniejsze jest przebywanie z nami i cieszenie się małymi rzeczami. Każdego dnia zwierzęta dostarczają nam pozytywnych emocji i uśmiechu.
Pomaganie przez klikanie
Spot do akcji „Pomóż Adopciakom razem z PURINA” ma zaangażować odbiorcę w realną pomoc zwierzętom. Za kampanię odpowiada agencja Uszka w Barszczu, która zajmuje się komunikacją programu. Kampania udowadnia, że pomaganie Adopciakom jest proste, przyjemnie i nie wymaga od ludzi niczego innego niż na co dzień robią w Social Mediach, czyli klikania. Wszystko co musi zrobić użytkownik to wejść na landing page www.purinawspiera.adopciaki.pl i tam wirtualnie przytulić Adopciaka, dzięki temu na konto programu trafi 1 zł przekazane przez markę PURINA.
Spot promujący program i akcję wspieraną przez markę PURINA zrealizował dom produkcyjny Sputnik Studio.
Praca ze zwierzętami na planie zdjęciowym jak zwykle jest wyzwaniem. Przede wszystkim zadbaliśmy o komfort występującego w spocie Adopciaka, jak najkrótszy czas jego przebywania na planie i stworzenie mu odpowiednich warunków. Udało nam się pokazać wyjątkową relację, która łączy zwierzęta i ludzi oraz pozytywne emocje. Mamy nadzieję, iż realizacją tego spotu przyczynimy się do promocji programu Adopciaki i idei pomagania zwierzętom w potrzebie. – komentuje Aleksandra Ziemba, obecnie młodszy producent w Sputnik Studio, która była kierownikiem produkcji tego projektu.
Agencja Uszka w Barszczu i dom produkcyjny Sputnik Studio stworzyli spot pełen radości i nadziei. Wszystko po to, by Adopciakom żyło się lepiej.
- Malgorzata Dębska
- m.debska@innovationpr.pl
- +48 662 150 880
- Innovation PR