Prezentmarzeń

Wróć do wszystkich klientów

Przejażdżka Ferrari zamiast kolejnej świątecznej paczki

Rynek pracownika motywuje pracodawców do kreatywnego myślenia o świątecznych upominkach. Rosnący deficyt specjalistów w firmach oraz podnoszący się poziom zamożności społeczeństwa sprawia, iż pracownicy coraz bardziej skupiają się na własnych pragnieniach i potrzebach. Benefity pozapłacowe w postaci okolicznościowych paczek czy bonów towarowych, stają się po woli standardem w większości firm. Pracodawcy coraz chętniej sięgają więc po emocje, podarowując pracownikom prezenty w formie oryginalnych przeżyć.

Jazda za kierownicą Ferrari czy Lamborghini, lot w tunelu aerodynamicznym, Escape Room, lot szybowcem – to niebanalne i ekscytujące przeżycia, które pozostają na długo w pamięci. W obliczu rywalizacji o najlepszych pracowników, kluczowe staje się nie tylko budowanie ich zaangażowania w rozwój firmy, ale przede wszystkim stworzenie poczucia, że pracują w miejscu, w którym warto być.

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń wśród aktywnych zawodowo Polaków, aż 68 % z 2563 respondentów uważa, że prezenty w formie emocji do dobry pomysł. Taki upominek nie tylko sprawia radość, zaskakuje, ale też często pozwala obdarowanej osobie odkryć nowe pasje i niejednokrotnie spełnić marzenie – jak wynika z udzielonych  w badaniu odpowiedzi.

Pracodawcy, którzy myślą strategicznie o pozyskaniu i utrzymaniu talentów w swoim zespole, wiedzą, że employer branding zaczyna się wewnątrz organizacji. Dlatego szukają alternatywnych narzędzi, aby nagradzać, doceniać i podziękować pracownikom za dotychczasowy wkład w rozwój firmy. Okres grudniowych świąt to dobry moment, aby umacniać więź pracodawca – pracownik i efektywnie wykorzystać w firmie niestandardową formę obdarowania pracowników.

Nagrody dla klientów w programach lojalnościowych

Zastosowanie w biznesie upominków w postaci przeżyć wywołuje pozytywne emocje, wzmacnia zaangażowanie i pomaga zdobywać lojalność. Jest też dobrym podłożem do budowania relacji, w których wychodzimy poza sferę zawodową i pokazujemy, iż doceniamy ludzi, ich różnorodność i osobowość. Z naszego doświadczenia wynika, że nieszablonowe podejście i podarowaniu komuś z otoczenia biznesowego ekscytującego przeżycia związanego z jego zainteresowaniami czy realizacją marzeń, jest dobrą alternatywą dla tradycyjnych upominków. Jeśli współpracujemy przy takich rozwiązaniach z profesjonalnym partnerem, zyskujemy jako firma identyfikację  marki z niezapomnianymi, pozytywnymi przeżyciami, a to jest dodatkowa wartość w biznesie. – mówi Maciej Czerwiński, dyrektor marketingu z firmy Specjał.

Prezenty w formie emocji nie droższe niż świąteczne paczki

Wiele firm nie bierze pod uwagę prezentów pod postacią przeżyć obawiając się, iż przekracza to ich budżet. Okazuje się jednak, że taka niestandardowa i wyróżniająca się na rynku forma docenienia pracownika jest porównywalna do średniej kwoty pozapłacowych, świadczeń okolicznościowych. Zazwyczaj wynosi w firmie około 150 - 200 zł na pracownika. Lista prezentów w formie emocjonujących przeżyć, którą możemy w tej kwocie wręczyć, korzystając z pomocy profesjonalnych firm, specjalizujących się w tej dziedzinie, jest długa. Jedyna trudność polega na tym, by wybrać atrakcję, która przypadnie do gustu obdarowanej osobie i stanie się dla niej wartościową nagrodą, motywującą do dalszej pracy. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem są wszelkiego rodzaju lekcje i kursy, które stwarzają okazję do samorozwoju oraz zdobywania nowych umiejętności i doświadczeń. Pracodawcy mają również do wyboru bardziej spektakularne, trochę droższe upominki z zastrzykiem adrenaliny, jak skok ze spadochronem, przejażdżka Lamborghini, a nawet lot balonem. Wygodną alternatywą jest także podarowanie zestawu prezentowego, z którego każdy zawiera kilkadziesiąt atrakcji do realizowania na terenie całego kraju. Wówczas pracownik sam może wybrać atrakcję z pakietu, którą chce zrealizować. Dzięki temu pracodawca ma pewność, że jego prezent zawsze będzie trafiony, a profesjonalnie przygotowana karta podarunkowa z logo firmy oraz imieniem i nazwiskiem pracownika, reprezentuje bezpośrednio ofiarodawcę.

Spersonalizowane i oryginalne pozapłacowe benefity, do których należą prezenty w formie przeżyć sprawiają, iż firma w oczach pracownika staje się jeszcze bardziej atrakcyjnym miejscem pracy. Pracodawca w ten sposób pokazuje, iż nie tylko daje szanse na zawodową realizację, ale również na spełnianie pragnień związanych z przeżyciem ekscytującej przygody i tworzenie wspaniałych wspomnień. Przejażdżka ferrari, lot w tunelu aerodynamicznym czy skok ze spadochronem –  firm chcących podarować pracownikom takie emocje przybywa, szczególnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia. – podsumowuje Grzegorz Rożalski. – dyrektor zarządzający firmy Emotivo, właściciela serwisu Prezentmarzeń.