Eniro Polska

Wróć do wszystkich klientów

Polacy przystąpili do usuwania szkód po nawałnicach

Przechodzące w sierpniu nawałnice i burze spowodowały szkody w całym kraju. Wichury uszkodziły budynki mieszkalne i przemysłowe, zniszczyły hektary lasu i pozbawiły prądu tysiące gospodarstw. W statystykach wyszukiwarki lokalnej PanoramaFirm.pl widać duże zainteresowanie produktami i usługami, które pomagają sobie radzić w sytuacji zagrożenia żywiołem lub tuż po jego przejściu, w trakcie naprawiania szkód.

Najważniejszą kwestią na terenach dotkniętych nawałnicami jest przywrócenie dostępu do elektryczności, udrożnienie odpływów oraz uporządkowanie powalonych drzew. Zdarza się, że ogrom szkód wymaga ściągnięcia dodatkowych specjalistów spoza rejonu dotkniętego kataklizmem. Przydatnym źródłem informacji o dostawcach tego typu usług z całej Polski są internetowe wyszukiwarki lokalne np. PanoramaFirm.pl. W sierpniu, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, liczba zapytań związanych z frazą „osuszanie budynków” wzrosła o 10%, „usługi leśne” o 18%, a „usługi wodno-kanalizacyjne” aż o 115%.  Użytkownicy Panoramy Firm także częściej wyszukiwali frazę „usługi dźwigowe” (o 19%) oraz „dachy i usługi dekarskie” (wzrost o 9%).

Analiza statystyk internetowej Panoramy Firm pokazuje, że rekordowe wzrosty zapytań w sierpniu zanotowały frazy związane z urządzeniami wytwarzającymi prąd. Przykładowo popularność  frazy „agregaty prądotwórcze” wzrosła rok do roku o 140% a „wynajem agregatów prądotwórczych” nawet o 144%. Wyższa o 34% była także liczba zapytań o „serwis agregatów prądotwórczych”. Przerwy w dostawie prądu spowodowane nawałnicami wymusiły zainteresowanie niezależnymi urządzeniami do generowania elektryczności. – mówi Wojciech Komosa, Kierownik ds. Komunikacji i PR w Eniro Polska.

Na terenach szczególnie dotkniętych niszczycielską siłą burz agregaty były niezbędne, aby można było uruchomić oświetlenie, pompy do usuwania wody czy inne urządzenia niezbędne do przywrócenia stanu sprzed katastrofy. Pierwszej pomocy poszkodowanym udzielali strażacy, którzy najczęściej byli wzywani do powalonych słupów energetycznych, drzew blokujących drogi oraz uszkodzonych budynków i zalanych piwnic.

Bilans szkód związanych z przejściem w sierpniu br. nawałnic w Polsce jeszcze rośnie. Cały czas są prowadzone działania mające na celu oszacowanie zniszczeń, a firmy ubezpieczeniowe odnotowują wciąż wiele zgłoszeń. Polacy, jak pokazują statystyki internetowych wyszukiwarek lokalnych, aktywnie zabrali się do usuwania skutków nawałnic.

  • Wojciech Komosa
  • Kierownik ds. Komunikacji i PR
  • wojciech.komosa@eniro.com
  • +48 600 286 624
  • + 48 22 289 25 62
  • Eniro Polska Sp.z o.o.