SOS Wioski Dziecięce

Wróć do wszystkich klientów

"Święta to rodzina, nie mają jej tysiące dzieci w Polsce" - kampania Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

W Ogólnopolskim Dniu Praw Dziecka, SOS Wioski Dziecięce przypominają, że każde dziecko ma prawo do wychowywania się w rodzinie i rodzinnych świąt.

Święta to rodzina, nie mają jej tysiące dzieci w Polsce.

Prawo do wychowywania się w rodzinie to obok prawa do życia i tożsamości, jedno z podstawowych osobistych praw dziecka. Tymczasem dane są wstrząsające. 75 tysięcy dzieci w naszym kraju pozbawione jest opieki rodzicielskiej, a 18 tysięcy z nich wychowuje się w instytucjach.  To dzieci, które bardzo często nie wiedzą, jak to jest mieć kochających rodziców, czym jest domowe ciepło i bezpieczeństwo. A prawdziwe rodzinne święta to coś, co mogą sobie tylko narysować, bo zwykle pozostają tylko w sferze ich marzeń.

Dlatego Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, już po raz trzynasty, rozpoczyna świąteczną kampanię charytatywną, tym razem pod hasłem: „Święta to rodzina. Nie mają jej tysiące dzieci w Polsce.” W ramach kampanii, w listopadzie i grudniu, będzie prosić wszystkich ludzi o wielkich sercach, o przekazanie darowizn dla dzieci z zastępczych Rodzin SOS, a także tych które są zagrożone utratą rodzicielskiej opieki. Celem kampanii jest także zwrócenie uwagi na dramatyczną sytuację dzieci, które nierzadko dopiero w SOS Wioskach Dziecięcych mogą przeżyć pierwsze prawdziwe święta. Święta z rodziną.

"Bardzo zależy nam na tym, żeby wszyscy w ferworze przygotowań i zakupów, pamiętali o tym, co jest w tym czasie naprawdę ważne. O dzieleniu się życzliwością i miłością z tymi, którzy są samotni i opuszczeni. Szczególnie z dziećmi, które mogą liczyć tylko na naszą pomoc - pomoc dorosłych". – mówi Barbara Rajkowska dyrektor krajowa Stowarzyszenia.

Pierwsze święta - święta z rodziną SOS

Hasło kampanii to: Święta to rodzina. Ale doskonale wiemy, że rodzina jest potrzebna dzieciom każdego dnia. Dlatego Rodzice SOS codziennie robią wszystko, żeby dzieci zawsze czuły, że mają obok bliskie osoby - rodzinę, która będzie z nimi zawsze i zawsze pomoże przezwyciężyć wszelkie trudności.

Święta to taki magiczny czas. Wtedy każdy z nas chce zrobić coś dobrego. A to naprawdę cudowny cel. Każda przekazana darowizna pomoże nam otaczać dzieci opieką i miłością codziennie, to dla nich najpiękniejszy prezent – prezent na całe życie”- mówi Natalia Kukulska, ambasadorka SOS Wiosek Dziecięcych

#swietatorodzina

Trudną sytuację polskich dzieci, Stowarzyszenie pokaże przez pryzmat historii samotnej małej dziewczynki, 7-letniej Hani, która w spocie promującym kampanię trzyma narysowany przez siebie obrazek przedstawiający kolację wigilijną, o której marzy, a której nigdy wcześniej nie doświadczyła. "Święta mogę sobie tylko narysować” - mówi bohaterka, która ma nadzieję, że nadchodzących świąt nie spędzi już w samotności.

W rolę Hani wcielą się także znane osoby będące ambasadorami Wiosek Dziecięcych SOS. W swoich profilach społecznościowych będą publikować zdjęcia, na których trzymają rysunek Hani i oznaczać je tagiem #swiętatorodzina. Zrobi to między innymi ambasadorka SOS Anna Dereszowska.

Znam te dzieci nie od dziś. Wszystkie zasługują na święta z prawdziwego zdarzenia, na piękne prezenty pod choinką, 12 potraw a przede wszystkim na kochających rodziców SOS, którzy są dla nich wsparciem nie tylko od święta. Teraz także my możemy im pomóc. By dzieci mogły przeżyć Święta naprawdę, a nie tylko w wyobraźni - powiedziała aktorka

Dodatkowo każdy darczyńca będzie mógł pobrać rysunek trzymany w spocie przez Hanię, wydrukować go, zrobić sobie z nim zdjęcie i opublikować w swoich kanałach społecznościowych. Przekazać darowiznę dla dzieci takich jak Hania i pobrać jej rysunek można na stronie www.dziecisos.org

Za każdą pomoc dziękujemy z całego serca. Darowiznę można przekazać na nr konta: 07 1240 6247 1111 0000 4975 0683 lub na stronie www.dziecisos.org

Patronat medialny nad akcją objęli: TVP 2 oraz Program Pierwszy Polskiego Radia, strategię kampanii przygotowała agencja Dziadek do orzechów, a za produkcję spotu odpowiada dom produkcyjny TRUSKAVKA, a za media dom mediowy Value Media.